bigbraweheartstexa.blogg.se

Här kommer jag presentera min hund Big Brawehearts Texa. En röd vit och tan australian shepherd tik.

Inkallning

Publicerad 2013-11-24 19:10:53 i Allmänt,

I dag åkte vi ut till stugan som planerat, men va som inte var planerat var att det var is i viken där hon skulle få undersöka vattnet var det tänkt. Så det blev undersöka is istället, vilket var en mycket märklig grej tyckte Texa. Sedan jag vi vidare ut i skogen och där tränade vi inkallning, båda stanna kvar och komma. Samt att Daniel höll i henne och jag sprang iväg, sen släppte han henne, hon kommer som skjuten ur en kanon! haha.
Inkallning är hon grym på, kan ha henne lös utan problem och kommer alltid när jag ropar. 
 
Efter det så blev det bad när vi kom hem då hon är en riktig gris och de behövdes kan jag lova! helt brunt var vattnet efter henne. Men nu klarar hon sig ett tag igen förhoppningsvis. Socialträning blev det också i stan med bilar och folk. Nyttigt för henne och känner redan att hon börjar släppa osäkerheten en aning iallafall. 
 
Hon har också blivit mycket tuffare mot min Schäfer tik och nafsar henne mer än gärna lite då och då. Samt tuffare mot människor och mycket mer valpig än för någon dag sen. Kör gärna lite lätt drag kamp och fått starkare föremålsintresse! hon börjar nog bli hemmastadd nu. Min fina lilla hund! 
 

Kommentarer

Postat av: Janni

Publicerad 2013-11-24 21:37:16

Vilken läskigt söt hund du har!!!!

Svar: hehe, tack så mycket! :D
Linnea

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea

Mitt liv med en australian shepherd tik vid namn Texa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela