bigbraweheartstexa.blogg.se

Här kommer jag presentera min hund Big Brawehearts Texa. En röd vit och tan australian shepherd tik.

Många dagar av snöbus!

Publicerad 2013-12-09 15:14:14 i Allmänt,

Nu har det blivit ett litet upphåll här på bloggen, dels för att det kommit massa snö så har varit ute med Texa mycket, sen mycket med skolan. Men ska försöka kortfatta våra dagar lite i det här inlägget.
Vi har tränat mycket passtivitet och bara haft kul. Sen har det blivit en del inkallningsövningar. Texa bara älskar snö hon blir helt galen när hon får hoppas runt lös i snön, vilket hon får varja dag. Har henne lös för det mesta, förutom när vi går på promenader. Hon har börjat skälla lite på andra hundar, så det jobbar vi på att få bort. Sen har hon och våran schäfer tik blivit bästa vänner, så det bästa hon vet är att busa i snön med henne! 
 
För övrigt har vi socialtränat en del och gått mycket i stan och åkta bil. Sen har vi ensamhets tränat, hon har varit själv i ca en halvtimma utan problem, hon lägger sig snällt ner och sover. Vi har cokså varit på en hockeymatch som de lät mycket av, men hon brydde sig inte alls. Kollade lite på spelarna och följde dem med blicken, sen gick hon och la sig och sov!
Vi har också haft besök och varit hundvakt åt min mammas kusins Hund, en blanding av Bc och aussie. Ser nästan exakt ut som Texa, lite läskigt tilloch med ;) haha 
 
Nu kommer detta inlägget mer bli en bildbomb av dessa dagar, även mina andra djur får en och en anna bild här, så hoppas ni gillar bilderna! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea

Mitt liv med en australian shepherd tik vid namn Texa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela